G2K

Waddenwandelen

Identity design, communicatieconcept, middelen

Waddenwandelen ontsluit het grootste en meest afwisselende wandelgebied van Nederland. Een knooppuntennet van meer dan 1.200 km rondom de Wadden. Het voert door de graanrepubliek, het oude terpen- en wierdenlandschap, vogelweidelandschap, polders, bos, en beschermde duinlandschappen en dorpsgezichten. Waar mogelijk via historische paden, oude handels- en pelgrimsroutes en slapende binnendijken. Wandelaars hebben de keuze uit een aantal voorgedefinieerde dagwandelingen en kunnen zelf routes samenstellen met een kaartapplicatie op de website. Routes kunnen gedownload worden met de Waddenwandel-App. De app biedt routeinfo en navigatie op basis van GPS. Het omvangrijke en complexe project is gerealiseerd door Landschapsbeheer Groningen en Friesland, en Landschap Noord-Holland in samenwerking met de ANWB en Wandelnet.

Wij hielpen de organisatie de slag te maken naar een helder product met eigen gezicht. We ontwikkelden een communicatieconcept waarin de veelzijdigheid en mogelijkheden van het gebied gepresenteerd worden. En diverse middelen waaronder de website, communicatie en acties rondom de lancering en de event/beurspresentatie.

Technische realisatie website, kaartapplicatie en app: Knowlogy. Fotografie: Jonathan Andrew Photography.

G2K_waddenwandelen_web_4.jpg
G2K_waddenwandelen_web_3.jpg
G2K_waddenwandelen_web_2.jpg
G2K_waddenwandelen_1.jpg
G2K_waddenwandelen_2.jpg
G2K_waddenwandelen_3.jpg
G2K_waddenwandelen_8.jpg
G2K_waddenwandelen_4.jpg
G2K_waddenwandelen_6.jpg
G2K_waddenwandelen_5.jpg
G2K_waddenwandelen_iphone_app_1.jpg