G2K

Q-link

Identity design en communicatie

Q-link is een nieuwe ov-formule in Groningen Stad en regio. Het netwerk is snel (snelle routes), direct (verbindt primaire woon-werkkernen), hoogfrequent en vernieuwend (nieuwe, zuinige, slim ingedeelde bussen met airco en wifi). Deels volledig nieuwe routes, deels geïntegreerd met bestaande lijnen. Operationeel complex voor onze opdrachtgever, uitdagend vanuit communicatieoptiek voor ons. Vanuit de sterke eigenschappen van het netwerk is Q-link gepositioneerd als ‘een metronet, maar dan bovengronds’. Die analogie is doorgetrokken in het communicatie- en designconcept: eenvoud, kleur en verbinding(slijn) vormen de voornaamste en meest zichtbare bestanddelen van de identiteit en communicatie. Verteld en verbeeld in een heldere, eigentijdse toon. Toegepast op 3 verschillende bustypen en alle vormen van communicatie.

Positionering, strategie en concept, identity design, busdesign, campagneconcept, art direction en realisatie middelen outdoor, radio, video, web — mobile, print en events.

Videoproducties met Hans Geluk en Jefta Varwijk. Styling en fotografie door Jitske Hagens. Haar en visagie door Top to Toe. Audio door Soundbase. Front-end development door Sander Tiekstra. Events met De Smaak van het Noorden.

g2k_q-link_abri_typo.jpg
g2k_q-link_bus_blauw+achter1.jpg
g2k_q-link_bus_oranje_logo.jpg
g2k_q-link_laptop-ipad-iphone.jpg
g2k_q-link_abri_blauw.jpg
g2k_q-link_promo1.jpg
g2k_q-link_phone_flyer1.jpg
g2k_q-link_phone_flyer2.jpg
g2k_q-link_snoep1.jpg
g2k_q-link_macarons1.jpg